5-Sterrenspecialist, hét keurmerk voor klanttevredenheid

Waar moet een 5-sterrenspecialist aan voldoen?

Het keurmerk 5-sterrenspecialist is het eerste keurmerk voor klanttevredenheid en ziet toe op de echtheid van klantbeoordelingen. Hoe help je klanten en hoe sta je voor klanten klaar? Dat is waar het keurmerk 5-sterrenspecialist om draait. Dit moet een 5-sterrenspecialist echter wel waar kunnen maken! Omdat een consument moet weten met wie hij zaken doet, kan een bedrijf alleen 5-sterrenspecialist worden als aan onze voorwaarden wordt voldaan.

Vanzelfsprekend moet een bedrijf bereid zijn om zijn klanten 5-sterrenservice te bieden.

Een bedrijf dient minimaal een jaar ingeschreven te staan bij de Kamer van Koophandel en moet een showroom, bezoekadres en/of ontvangstruimte hebben.

Het niveau van de producten en/of diensten van het bedrijf zal vooraf worden getoetst door het team kwaliteitsbeheer.

De website van een bedrijf wordt getoetst op de volgende punten:

* De contactmogelijkheden voor de consument moeten overzichtelijk worden weergegeven.

* Bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer moet duidelijk vermeld staan. (alleen een postbus is niet voldoende).

* KvK gegevens moeten vermeld staan.

De webshop van een bedrijf wordt getoetst  op de volgende punten:

* Een webshop moet voldoen aan de wettelijke betaalmogelijkheden.

* Een webshop dient zich te houden aan de wet kopen op afstand.

* Indien er extra kosten zijn verbonden aan een bestelling dient dit duidelijk vooraf te worden vermeld.

* Er moet duidelijk vermeld zijn of prijzen inclusief of exclusief BTW zijn.

* U dient u bij gemelde klachten te houden aan het volgende:

Klachtbehandeling
Indien een consument een klacht bij ons meldt, is een bedrijf verplicht ons te woord te staan en binnen 14 dagen inhoudelijk te reageren op de klacht.

24 uur per dag live controle
Niet alleen wij controleren of een bedrijf aan alle voorwaarden voldoet. Een 5-sterrenspecialist wordt 24 uur per dag gecontroleerd door zijn eigen klanten. Krijgt een 5-sterrenspecialist te veel geschillen of een te lage NPS score, zullen wij de keurmerkhouder het recht om het 5-sterrenkeurmerk te gebruiken ontnemen. Zo weet een consument zeker dat een toetsing en erkenning als 5-sterrenspecialist geen momentopname is, maar een doorlopende controle op het servicebeleid van dit bedrijf. Door ons en door u!

Hieronder ziet u hoe de service van alle 5-sterrenspecialisten wordt ervaren

93,63%
4,63%
1,75%