5-Sterrenspecialist, hét keurmerk voor klanttevredenheid

Ik heb een klacht, wat nu?

Wanneer u een klacht hebt over een van onze 5-sterrenspecialisten, raden wij u aan om de onderstaande tips en aanwijzingen goed te lezen. 

  • Meld uw klacht altijd eerst bij de keurmerkhouder
    Een 5-sterrenspecialist vindt het bieden van uitstekende service belangrijk. In de meeste gevallen zal de ondernemer uw klacht willen oplossen. Bespreek uw klacht altijd eerst met de keurmerkhouder. Wanneer u er mondeling samen niet uit komt, dien uw klacht dan schriftelijk in en bewaar de correspondentie. Geef aan wat voor oplossing u redelijk vindt en tot wanneer u de ondernemer de tijd geeft om te reageren. 

  • Is uw klacht en/of de oplossing redelijk
    Bij een geschil komen vaak vervelende procedures kijken. Wanneer een ondernemer u een oplossing biedt welke wellicht niet helemaal is zoals u had gehoopt, slaap er dan een nachtje over en bepaal of u de klacht en de oplossing redelijkerwijs in verhouding vindt staan.

  • Klacht indienen
    Wanneer u niet tevreden bent over een van onze specialisten kunt u uw klacht bij ons melden. We gaan u helpen en bemiddelen op basis van hoor en wederhoor. Het is belangrijk dat u zo duidelijk mogelijk aangeeft wat er speelt. Wij hebben het volgende van u nodig om uw klacht in behandeling te nemen:

    1 Uw gegevens
    2 De gegevens van de keurmerkhouder
    3 Uw klacht. Geef hier duidelijk en zo volledig mogelijk aan wat er speelt.

  • De behandeling van uw klacht
    Zodra we uw klacht hebben ontvangen wordt deze gearchiveerd en ontvangt u een bevestiging. Wij stellen de keurmerkhouder op de hoogte. Deze moet binnen 14 dagen reageren. Wij helpen u op basis van hoor en wederhoor. In de praktijk blijkt dat op deze manier de partijen elkaar wat tegemoet komen en dat het onderling opgelost kan worden. Indien er geen oplossing komt, ontstaat er een officieel geschil. Indien een keurmerkhouder meer dan 2 keer een geschil heeft zullen wij de onderneming het keurmerk ontnemen en deze verwijderen uit onze bedrijvenindex.

  • Een geschil
    Als u met onze hulp niet tot een oplossing bent gekomen, ontstaat er een officieel geschil. Wij adviseren om de ondernemer in gebreke te stellen en als de ondernemer is aangesloten bij de geschillencommissie uw geschil daar te melden. Indien de ondernemer niet is aangesloten bij een geschillencommissie kunt u via bijvoorbeeld uw rechtsbijstandverzekering een kort geding aanspannen.