Hoe krijg ik sterren in Google?
Rich Snippets
Steeds vaker worden er sterren weergegeven bij de zoekresultaten in Google. Ook niet zo gek want beoordelingen door klanten worden steeds belangrijker in de wereld van online marketing. De mening van anderen over het product of dienst en de aankoopervaring, is natuurlijk veel betrouwbaarder dan een website die zelf, als een slager die zijn eigen vlees keurt, beweert dat ze de snelste, beste of goedkoopste zijn. Tevens zijn consumenten eerder geneigd om op een zoekresultaat met sterren te klikken, waardoor een hogere doorklikratio (CTR) behaalt wordt. Dat deze sterren belangrijk zijn en steeds belangrijker worden, is een feit, maar hoe zit het nu echt met die sterren?
Wat zijn Rich Snippets
De sterren in Google heten Rich snippets. Om het nog wat duidelijker te maken. Wanneer u in google een zoekopdracht geeft, krijgt u in het organische gedeelte standaard drie regels tekst te zien. Een titel, een url en een korte omschrijving. Deze drie regels heten Snippets. Hieronder een voorbeeld van standaard snippets
Nu u weet wat snippets zijn, wordt de naam wellicht ook wat duidelijker. Rich Snippets is niets meer dan een verrijking van het geen wat Google kan laten zien. Er zijn meerdere vormen van Rich snippets, maar de meest waardevolle zijn momenteel de Rich snippets met beoordelingen welke we meestal reviews noemen. Hieronder ziet u een voorbeeld van een zoekresultaat verrrijkt met Rich snippets.
TIP: Als u meer wilt weten over de voordelen van Rich snippets kunt u het artikel Rich snippets uitleg eens lezen.
Hoe krijgt u sterren in Google?
Er is veel technische uitleg op het web te vinden waarbij ingewikkelde programmeertaal wordt gebruikt. Ik zal me echter beperken tot de minder technische uitleg, zodat u snapt wat er moet gebeuren. Het technische gedeelte is ook niet heel spannend, maar u kunt dit wellicht beter aan uw webmaster over laten. Er zijn simpelweg twee dingen nodig.
1 Om sterren in Google (Rich Snippets) te krijgen, is het nodig om klantbeoordelingen dan wel reviews te gaan verzamelen via een reviewsysteem.
2 Er moet een dynamische koppeling gemaakt worden tussen het reviewsysteem en uw website zodat Google gaat zien dat u reviews verzamelt en u de sterren aan uw site kan gaan toekennen. Uw webmaster moet hiervoor een aanpassing doen in de broncode van uw site met een klein stukje programmeerwerk.
Om dit te realiseren, kunt u zich het beste aansluiten bij een beoordelingswebsite of een recensie partner. Hierdoor wordt alles geautomatiseerd geregeld, krijgt u het technische gedeelte aangeleverd en kunt u uw klanten de echtheid van uw beoordelingen garanderen.
Er zijn een aantal goede aanbieders van reviewsystemen zoals Klanten vertellen, Kyjoh en The Feedback company. Ook 5-sterrenspecialist levert een reviewsysteem onder de naam 5-sterrengroeipromotor. Natuurlijk bent u zelf vrij om te kiezen welke u wilt gebruiken. Om u wat meer inzicht te geven, leg ik u graag uit wat de voordelen zijn als u kiest voor het reviewsysteem van 5-sterrenspecialist.
Wat hebben wij u te bieden?
Als u het nut inziet van reviews en reviewmarketing dan weet u dat Google heeft bepaald dat deze klantbeoordelingen worden uitgedrukt in maximaal 5 sterren. Hopelijk bent u met me eens dat de naam 5-sterrenspecialist in dit geval de lading wel erg mooi dekt.
Tevens bieden we meer dan alleen een reviewsysteem. Uiteindelijk gaat u reviews verzamelen om sterren te krijgen en om in te spelen op iets wat steeds belangrijker wordt om te winnen. Juist! Het vertrouwen van de consument om voor u te kiezen.
5-sterrenspecialist biedt u een hybride pakket tussen een keurmerk, een klantbeoordelingssysteem en de Net Promotor Score. Met het 5-sterrenspecialist keurmerk kunt u aangeven dat u onderneemt met de policy “alles voor een tevreden klant”. Dat klinkt al lekker, maar om het voor de consument ook geloofwaardig te maken gebruiken we ons reviewsysteem. Door het verzamelen van reviews kunnen we tevens uw Net Promotor Score uitrekenen en krijgt u software matig uw mogelijke verbeterpunten, zodat u het tevens kunt gebruiken om uw interne bedrijfsprocessen te verbeteren.
Als 5-sterrenspecialist kunt u profiteren van het reviewsysteem en alle voordelen van de sterren in Google zoals anderen dat ook aanbieden. Wat u bij ons extra krijgt is een verkoopargument waardoor u beter kunt inspelen op de wensen van uw klant. Zij willen namelijk het gevoel hebben dat juist u de beste partij bent en dat verwoorden we als volgt:
Alles voor een tevreden klant:
Een goed advies is goud waard. Als erkend 5-sterrenspecialist willen we u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.
Ervaringen van onze klanten:
Wij zijn trots op ons werk en trots op onze klanten. Als u wilt weten hoe onze klanten het hebben ervaren, bekijk onze reviews.
Meer informatie over:
hoe krijg ik sterren in Google?
Als u inlogt op www.5sterrenspecialist.nl en u gaat in het linker menu naar de 5-sterrengroeipromotor krijgt u een submenu te zien genaamd Google Rich Snippets. U ziet daar een html code welke u of uw websitebouwer in de broncode van uw site dient te plakken. Zodra uw code is geplaatst pakt de zoekmachine het automatisch op en hoeft u er zelf niets meer aan te doen.
5-sterrenspecialist worden
Uitstekende klantbehandeling is een keuze
Het keurmerk 5-sterrenspecialist is het eerste keurmerk voor klanttevredenheid en ziet toe op de echtheid van reviews. Met een hybride model tussen een keurmerk, een reviewsysteem en de Net Promotor Score is een nieuwe manier van reviewmarketing ontstaan.
Wilt u weten wat de voordelen van ons systeem zijn of wilt u 5-sterrenspecialist worden?