Ik heb een klacht, wat nu?

Wanneer u een klacht hebt over een van onze 5-sterrenspecialisten, raden wij u aan om de onderstaande tips en aanwijzingen goed te lezen. 

  • Meld uw klacht altijd eerst bij de keurmerkhouder
    Een 5-sterrenspecialist vindt het bieden van uitstekende service belangrijk. In de meeste gevallen zal de ondernemer uw klacht willen oplossen. Bespreek uw klacht altijd eerst met de keurmerkhouder. Wanneer u er mondeling samen niet uit komt, dien uw klacht dan schriftelijk in en bewaar de correspondentie. Geef aan wat voor oplossing u redelijk vindt en tot wanneer u de ondernemer de tijd geeft om te reageren. 
     
  • Is uw klacht en/of de oplossing redelijk
    Bij een geschil komen vaak vervelende procedures kijken. Wanneer een ondernemer u een oplossing biedt welke wellicht niet helemaal is zoals u had gehoopt, slaap er dan een nachtje over en bepaal of u de klacht en de oplossing redelijkerwijs in verhouding vindt staan.
     
  • Klacht indienen
    Wanneer u niet tevreden bent over een van onze specialisten kunt u uw klacht bij ons melden. We gaan u helpen en bemiddelen op basis van hoor en wederhoor. Het is belangrijk dat u zo duidelijk mogelijk aangeeft wat er speelt. 
     
  • De behandeling van uw klacht
    Zodra we uw klacht hebben ontvangen, wordt deze gearchiveerd en ontvangt u een bevestiging. Wij stellen de keurmerkhouder op de hoogte. Deze moet binnen 14 dagen reageren. Wij helpen u op basis van hoor en wederhoor. In de praktijk blijkt dat op deze manier de partijen elkaar wat tegemoet komen en dat het onderling opgelost kan worden. Indien er geen oplossing komt, ontstaat er een officieel geschil. Een geschil wordt geregistreerd in ons systeem zodat deze ook niet verloren kan gaan. Om de kwaliteit van dienstverlening te kunnen waarborgen, mogen onze keurmerkhouders niet te veel geschillen krijgen. Indien een keurmerkhouder binnen een half jaar meer dan 3 geschillen onder zijn naam geregistreerd krijgt, komt de keurmerkhouder onder toezicht te staan. Wanneer de keurmerkhouder zijn serviceniveau herstelt, mag de onderneming het keurmerk blijven voeren. Wanneer de keurmerkhouder onder toezicht te veel klachten krijgt of een te lage tevredenheidsscore krijgt, zullen wij de onderneming het keurmerk ontnemen en verwijderen uit onze bedrijvenindex.
    LET OP: wanneer u uw klacht nog niet schriftelijk hebt gemeld bij de keurmerkhouder, kunnen we uw klacht nog niet in behandeling nemen. 
     
  • Een geschil
    Als u met onze hulp niet tot een oplossing bent gekomen, ontstaat er een officieel geschil. Wij adviseren om de ondernemer in gebreke te stellen en als de ondernemer is aangesloten bij de geschillencommissie uw geschil daar te melden. Indien de ondernemer niet is aangesloten bij een geschillencommissie kunt u via bijvoorbeeld uw rechtsbijstandverzekering een kort geding aanspannen. 

Via deze link kunt u uw klacht melden