Sociale waardering

Wordt steeds belangrijker

Sociale waardering wordt steeds belangrijker
Gepubliceerd op
Vreemd eigenlijk dat we nu pas verder kijken dan onze neus lang is! In de reisbranche doen we dit namelijk al jaren. We zoeken op internet naar plaatjes en de omschrijving om te kijken of het hotel ons aanspreekt. Vervolgens kijken we of het prijskaartje passend is voor ons budget. Als we dan denken: ”Ja dit kan het wel eens zijn”, kijken we toch eerst nog even.....

Mond-tot-mond reclame wordt gezien als de meest waardevolle vorm van reclame. Voor bedrijven geweldig dat dit gratis is, maar ook voor u als consument een geweldig iets. Als een vriend, familielid of een goede kennis u een bedrijf aanbeveelt omdat hij of zij daar zelf goede ervaringen heeft, weet u tenslotte al bijna zeker dat u van deze partij op aan kan. Wat meer geld uitgeven, is vaak niet zo erg als u maar zeker weet dat u fijn wordt geholpen en dat het dan ook echt goed is.

Vroeger gebeurde dit letterlijk alleen via mond tot mond, want we hadden geen mobiele telefoon, internet of e-mail. We kwamen bij elkaar op de koffie en het kwam ter tafel dat je bijvoorbeeld een nieuw bed wilde kopen, waarop je neef vertelde waar hij een super ervaring heeft gehad. Tegenwoordig gebeurt dit steeds meer online via sociale media en reviews.

Vreemd eigenlijk dat we nu pas verder kijken dan onze neus lang is! In de reisbranche doen we dit namelijk al jaren. We zoeken op internet naar plaatjes en de omschrijving om te kijken of het hotel ons aanspreekt. Vervolgens kijken we of het prijskaartje passend is voor ons budget. Als we dan denken: ”Ja dit kan het wel eens zijn”, kijken we toch eerst nog even naar de beoordelingen en als er goede recensies staan boeken we gewoon. Echter staan er te veel slechte beoordelingen over het hotel dan bedanken we voor de eer omdat we deze nieuwe vorm van mond-tot-mond reclame ook kunnen vertrouwen.

Het keurmerk 5-sterrenspecialist heeft een nieuwe manier gevonden om klantbeoordelingen beter en betrouwbaarder te maken. Iedere keurmerkhouder laat zich openlijk beoordelen door middel van reviews en hiermee kunnen we de NPS score Van een bedrijf berekenen. De net promotor score is simpel gezegd de meest betrouwbare manier om inzicht te krijgen in de tevredenheid en loyaliteit van klanten. In 2003 is de Net Promotor Score ontwikkeld door Satmetrix, Bain & Company en Fred Reichheld. De achterliggende gedachte van het ontwikkelen van de NPS was dat klanten geen behoefte hebben aan ontzettende lange vragenlijsten. Doordat de NPS inmiddels een officieel wereldwijd erkende norm is, wordt deze door steeds meer bedrijven gebruikt om klantenloyaliteit en tevredenheid inzichtelijk te maken.

Wat het systeem van 5-sterrenspecialist zo betrouwbaar maakt? Dit komt doordat er streng op toegezien wordt of er geen valse reviews geschreven worden. Bovendien krijgen keurmerkhouders hulp en begeleiding om het servicebeleid van hun organisatie te verbeteren. Simpel gezegd, is te stellen dat zodra een bedrijf er voor kiest om 5-sterren erkend te worden hij of zij de keuze maakt om te ondernemen met de policy ALLES VOOR EEN TEVREDEN KLANT!

Natuurlijk is er ook een keerzijde. Wanneer een keurmerkhouder een te lage NPS norm heeft of te veel klachten krijgt, zal hem het keurmerk worden ontnomen. Zo weet u als consument zeker dat u geholpen wordt door ondernemers die nog echt snappen dat de klant koning is. Zij zijn bereid om net iets harder voor u te lopen en tot het uiterste te gaan om u tevreden te stellen.

Service zoals service bedoeld is!

Samen tot het uiterste gaan

5-sterrenspecialist worden

Uitstekende klantbehandeling is een keuze
Het keurmerk 5-sterrenspecialist is het eerste keurmerk voor klanttevredenheid en ziet toe op de echtheid van reviews. Met een hybride model tussen een keurmerk, een reviewsysteem en de Net Promotor Score is een nieuwe manier van reviewmarketing ontstaan.

Wilt u weten wat de voordelen van ons systeem zijn of wilt u 5-sterrenspecialist worden?

Bekijk hier de voordelen →