Waarom beveel je Wildiers (e)-bikecenter Kapellen wel of niet aan:
Mijn achterwiel moest vervangen worden en ik had gevraagd om dan ook de binnen- en buitenband te vervangen door dezelfde banden die er opgezet waren door Riese&Müller : Schwalbe Moto X.
Na drie weken werd het achterwiel geleverd, maar de band was vergeten te bestellen.
Er werd mij een andere band aangeboden, maar die was nog breder en had noppen.
Die heb ik geweigerd. Ik ga geen 25.000 km. rijden met een band met meer rolweerstand.
Mijn nieuwe fiets werd afgeleverd in 2021. Na enkele weken bleek een pedaal los te zitten.
Bij de montage van de pedalen werd één schroefdraad beschadigd. Dit voel je altijd als je een moer aandraaid. De monteur heeft het maar zo gelaten. De pedalen waren toch al niet van een top kwaliteit, dus ik heb bij de concurrentie betere gekocht.
Bij de aankoop van mijn fiets had ik ook een kettingslot besteld. Dit stond niet op de bestelbon, maar dat was geen probleem. Tot bij de aflevering. Ik had blijkbaar geen ketting besteld. Maar het zakje om de ketting in te steken (gemonteerd door Riese&Müller) hing nog onder het zadel en toen moest de verkoper wel toegeven dat er een ketting besteld was. Ik heb toen een ketting gekregen maar één maat kleiner dan besteld, maar daar kon ik mee leven want de andere was toch wel zwaar.
Bij de aflevering van mijn fiets bleek dat jullie mechanieker een klein wieltje (2 cm) aan het achterwiel verwijderd te hebben.
Dit dient om de riem, door de middelpunt vliedende kracht, in het tandwiel de drukken. Dit zorgt alleen maar problemen, volgens hem. Maar als de riem naar buiten komt bij het rijden, zorgt dit voor extra slijtage omdat het wrijvingsoppervlak verkleint.
Ik heb het wieltje, na aandringen, meegekregen en zelf gemonteerd en er nog geen problemen mee gehad. Als de ingenieurs van Riese&Müller een wieltje monteren heeft dat een reden en moet de fietsmechanieker het niet beter willen weten.
Het zadel was na drie maanden al stuk. Dat is niet jullie fout. De top aan de voorzijde was niet gelijmd. Het zadel was ook maar rommel, ik heb het vervangen door een Brooks.
De fabrikant van de voorvork levert een pomp mee om de druk in de voorvering juist te houden. Die heb ik maar na aandringen meegekregen.
Van bij het begin dat ik de fiets had hoorde ik regelmatig een krak. Ik dacht dat dit in de motor gebeurde. Na de montage van het nieuwe achterwiel is er geen krak meer. De krak kwam dus uit het achterwiel. Er was al iets fout in de Eviolo versnelling toen ik de fiets kocht.
Het achterwiel is keurig en netjes vervangen daar heb ik niets op aan te merken.
Vriendelijke groeten.
Verbeterpunten:
Correct zijn.